zaterdag 29 november 2014

kastperikelen...


ooit heeft familie deze kast(toen nog donker teak..) eens bij ons in de ""opslag"" gezet...maar mn zwager vind m spuuglelijk en wilde m uiteindelijk helemaal niet hun huis hebben;-) schoonzus vind m wel leuk maar hij is te groot voor hun huis, dussss bleef ie bij ons staan, en mocht ik m gebruiken, maar ook ik liet m staan,,,totdat:)

.......totdat ik ineens dacht.....ja hoor na veel gesleep stond ie in de kamer, schuurmachine erover heen, stofffff:(
maar hij werd leuk!

heel de boel omgegooid, bank aan de andere kant, het bogen kastje naar de keuken, lage houten bank hierheen, afijn je kent het wel..... en toen.........vond ik het heel gaaf.....

hier ook lang over gedaan.....;-) maar dit staat nu oke:)

....en ja toen werd het avond, en werd de kast steeds donkereder en teakkleur.......ik vond het veel te zwaar worden...in het geheel, gered wat er te redden viel met pastwax, maar k vond het veels te druk....
dus smorgens gelijk weer verder(was moest nog uit de machine, boodschappen nog op het aanrecht, vlug vlug tussen school door;-) uhhh geen mooie kleur verf in huis! baal......mixen en mengen met restjes, en eerst licht erop gedaan, nog te vlekkerig, nou dan dan ben ik het zo zat dan maar heel die  grrrrrr kast in een dikke laag!

dus nu is ie zo.......het moet grijs zijn.....ik dacht: niet te donker deze keer anders krijg ik weer commentaar dat alles hier depri donker wordt! .....

eindelijk een kast waar ik boven op kan stylen!! YES!

en zo vind ik het bij elkaar wel mooi..

zien jullie? zo zwaar.......ik vond het echt storend...de lamp kocht ik trouwens bij de kringloop, en verfde ik met de verf van de muren...inmiddels is de lamp ergens anders komen te staan:-)

onze jongste vind het een top kast!!!! hahaha ze vroeg al of ie leeg mocht blijven:)

dit kocht ik vrijdagmorgen ipv steeneik...het ruikt heel lekker, vlg zei ze dat het rozemarijn is..?
hier is de kleur wel goed te zien..

een wat lichter geheel zo...mn man vind het een grondverfkleur:(( en een lelijk ding......baal....
en zo staat het dus uiteindelijk!
ben heel benieuwd wat jullie mening is!! laat maar weten:)


lieve groet, Inge R

26 opmerkingen:

  1. Hoewel ik de donkere variant ook wel iets vind hebben, wordt de kast door de grijze kleur wel minder pompeus...het model krijgt wat minder aandacht en dat straalt rust uit. Haha...die mannen ook. De mijne begrijpt ook vaak niet waarom ik iets wel of niet mooi vind, hij vindt dat ik behoorlijk (en teveel) veranderd ben in smaak. Dat klopt zeker wel, door het bloggen heb ik zoveel inspiratie opgedaan...en ik vind dat helemaal geweldig.

    Ik vind de geverfde lampen ook mooi bij je, ik heb hier ook een paar exemplaren staan waarbij dat prima zou kunnen. Ik ben de komende tijd iets meer vrij (moet uren opmaken), dan kan ik zulke klusjes mooi gaan doen!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de ongeverfde versie van de kast ook mooi, maar als ik het geheel bij jouw zie dan vind ik de kast hoe hij nu geverfd is mooier bij jouw passen.
    En ik herken het, dat je overdag van alles hebt veranderd en als het avond word dan klopt het niet meer. Lichtpunten verkeerd of de kast lijkt ineens toch wel heeeel donker :)) Dan is iedereen thuis en dan ga ik het niet veranderen. Maar dan kriebelen mijn handen om het de volgende dag weer anders te zetten.
    Leuke lamp heb je gevonden bij de kringloop, nu hij geverfd is, is hij top!
    Je hebt een gezellige sfeer!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lik verf niet doet he, blijf t wonderlijk vinden. Zowel kast als lamp toppie!!
    Man trekt wel bij, heeft geen keus toch? :))
    Wat een poppeke die jongste, daar zou je de kast leeg voor laten :))
    Fijn weekend
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou ook eens héél graag een kast onder handen nemen , maar mijn man vind het ook niks.( ik blijf hem dan ook bestoken met jullie foto's )
    Ik vind daarom zeker de geverfde versie minder zwaar en harmonieuzer met de rest , nu een mooi geheel .
    Al verwacht ik wel dat je het nog een keer gaat veranderen.
    Nog een fijn weekend
    Groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoals hij nu is, vind ik de kast het mooist. De donkere versie vond ik een beetje 'gemaakt', alsof het verweerd moet zijn, maar het toch nét niet is.
    't Is helemaal een leuk hoekje zo, met dat bankje en die spulletjes op de kast.
    Goed weekeinde, hartelijke groet,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het zo een heel mooie hoek geworden. Qua kleur is het in harmonie.
    En dat je dochter het ook wel wat vind, kan ik me helemaal voorstellen. Kun je je toch even heerlijk terugtrekken of verstoppen?
    Tja, en nu maar iets bedenken om manlief ook weer te gerieven of mee te krijgen. Het is wat.
    Nog een mooi weekend verder!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een stoere, robuuste kast. Het plaatje is mooier zo in het grijs. Lief, je dochtertje in de kast! Geniet van je nieuwe aanwinst.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er prima uit nu hij geverfd is. Een kast waarop je je spulletjes kwijt kan is altijd gezellig,
    Groetjes, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jij bent toch ook fanatiek in je huis bezig zeg...hoe krijg je het allemaal voor elkaar...
    Ik vind de geverfde variant het mooist bij je spulletjes uitkomen.
    Fijn weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het een mooie kast, niks lelijk ding hoor hij is echt mooi.
    Mijn voorkeur heeft dan weer de donkere kleur, tja.wat doe je eraan ;-) en vond die kleur ook wel mooi bij de rest passen.
    Zo heeft ieder weer een andere smaak hé.
    Leuk speelhuis voor je dochtertje.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, jij kunt ook niet stilzitten he! Ik vind de kast in allebei de versies mooi, alhoewel ik de lichte kleur het mooist vind staan bij je interieur. Mijn man zou ook helemaal in de stress schieten als ik een teak-kast in de verf zou zetten, ik heb nog zo'n teakhouten vitrinekast, die wil ik eigenlijk in de krijtverf zetten, maar ik denk dat ie dan ontploft haha, dus ik laat hem maar naturel, Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat het model kast is mooi maar nadat je hem geverfd hebt vind ik hem nog mooier geworden. Het past beter in het geheel van wat we op de foto's zien. Je hebt eer van je werk.
    Wat WAS het een spannende verstopplek voor je meisje.
    Fijn weekend verder, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geen lelijk ding toch? Past volgens mij prima in die hoek. Hier een op maat gemaakte onder-de-trap kast van oude schoolbankjes uit Indonesië die we van de vorige bewoners hebben overgenomen. Is nog altijd koloniaal donker maar mijn handen jeuken om hem af te schuren ... nog even een huisbakker-obstakel overhalen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vond de kast wel wat hebben de eerste keer. Ik kan mij ook gelijk voorstellen dat je hem te druk vind. Hoe hij nu is,is hij veel rustiger. Ik heb onze kast net in de kalkverf gezet.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Net als Patricia vond ik de eerste ook niet echt slecht. Maar zo vind ik hem ook wel iets beter bij jouw passen.
    Leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Op zich vind ik het wel mooi. Alleen denk ik dat de foto's misschien niet helemaal de juiste kleuren laten zien. De kast lijkt wat blauwig en de muur wat groenig. Tsja, moeilijk. Ik denk dat het in het echt wel mooier is dan zo op de foto.
    En de rest van het gezin moet niet zeuren, tenzij ze betere ideeën hebben (toch?)
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie kast hoor! Ik vind de eerste variant ook niet verkeerd maar de tweede komt meer tot z'n recht in je woonkamer. Maar ik vind het hoe dan ook een prachtige kast en een ideale speelplek voor de jongste:-) Wie wil er nou niet zo'n knus speelhuisje hihi

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind m kaal ook mooi, maar ik denk dat ik m in het echt had moeten zien om dat te kunnen beoordelen. In deze kleur is ie ook mooi en het staat mooi bij je stoel die ervoor staat. Laat m lekker leeg joh, altijd handig voor je dochter, het schuifje kan ervoor aan de buitenkant, dus best handig af en toe, grapje hoor hihi!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De kast vind ik in beide uitvoeringen mooi...hangt af van de rest van het interieur, maar mijn persoonlijke
    voorkeur gaat uit naar de eerste versie...kaal...ik hou héél veel van hout waarin de houtstructuur nog te zien
    is...maar de kast moet natuurlijk in jouw interieur passen en jij moet het graag zien ...trouwens héél mooi lamp
    die scoorde in de kringwinkel...
    héél fijne zondagavond nog
    fijne week alvast
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi zo je kast. Geweldige foto die met je dochter in de kast.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Persoonlijk vind ik de versie van nu mooier en je man...die went er vast wel aan (niet teveel nadruk op leggen):-)!
    Een super verstop plek voor je dochtertje, maar ik vrees dat je genoeg spullen hebt die je in de kast kwijt kan...
    Fijne week! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh....kaal was ie mooi! Maar nu past het beter bij de rest! En....laat dat kind van je toch lekker spelen in die kast: daar is ie helemaal goed voor! Een plaatje zo: die dochter van je!

    groet Trijniie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De geverfde versie vind ik ook mooier, rustiger. De eerste versie vind ik teveel gekunsteld en druk. Met je mooie fauteuil ernaast staat het perfect nu. Het is ook een mooi maatje, zoals je nu net op de kast kunt kijken en weer heerlijk erop kunt stylen! En in de kast kan dochterlief heerlijk haar gang gaan ;-))
    Zoals je ziet ben ik weer terug! Was je even kwijt, maar nu weer trouwe volger.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een gaaf huis heb je!
    Ik vind allebei de varianten mooi op de foto maar in t echt zie je het natuurlijk beter. Je lamp is trouwens ook echt gaaf zo, hij viel me direct al op :)

    Fijne week.
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Als ik echt eerlijk mag zijn, vond ik het eerste ook wel wat hebben hoor. Maar je moet echt je eigen zin doen en jij ziet hoe het bij de rest van je huis staat en het moet niet deprimerend donker worden hoor, hahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vond de eerste foto van de kast wel erg mooi moet ik zeggen. Maar ik kan me voorstellen dat je gekozen hebt voor de verf. Hij oogt wat rustiger zo. Zo blijf je bezig he? En ik zie dat het wel een hele leuke verstopplaats is. Je hebt het mooi gestyld zo. Ik vind de toef aan de kast ook heel mooi staan zo.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

leuk als je een berichtje achterlaat!