woensdag 5 februari 2014

badkamer...

leuk als je een berichtje achterlaat:)
deze keer onze badkamer.deze is ruim, maar wel een "doorn"in mn oog, hij is heel lelijk toentertijd afgeleverd, en werd afgekeurd door de aannemer....maar we namen er toch genoegen mee, ik was toen zwanger van de tweede en we wilden graag in dit huis overgaan, maar zoiets moet je dus nooit doen want het blijft een ergernis.....
nu vind ik sowieso crème tegels al helemaal niet meer mooi, en ook de vloer niet...k heb een poging gedaan om er iets beters van te maken....

de schuine wanden , waar iedereen altijd van beweerde(ook "prof "schilders!) dat je die onmogelijk kon schilderen, heb ik gewoon toch eigenwijs wel geverfd met een krijtverf, en het houdt prima! vind het zelf al een verbetering t.o.v. die kille witte platen.
k wil al heeeeeeellll lang een gaaf oud bankje, maar vind ze ook best duur, dit houten werkbankje stond al jaren in de garage, en.......... met een beetje verf uitgesmeerd, schimmelreiniger erover...en door dat ie al meermalen in de regen had gestaan(bij een open garagedeur:) was ie al aardig oud aan t worden, heb er vanmiddag het kleine grijzige krukje onder gezet, de twee kandelaars zijn behandeld met......JAWEL! muurvuller en de hele mikmak:)

de grote houten trog had ik bedacht om op het bad te zetten, maar dat had ik behoorlijk overschat;)
wij zijn echte lezers op het toilet, en het kastje wat hier altijd stond heb ik  pas weg gehaald, tijdschriften in een hangmand aan de verwarming gehangen maar dat werd allemaal te druk, dus de tijdschriften liggen nu hier in de trog!
met die trog ben ik trouwens(als enige hier in huis!!) heeeelllll blij!

kringloop pot, met magnolia......ja, heeeeelll handig als je in bad zit:)

4 jaar geleden hebben we twee kastjes, en twee wastafels(meubels) van de ikea geplaatst, er zit een nare hoek in onze badkamer en dit was een goede optie, het waren witte kastjes, en die was ik ook heeell erg zat:(
heb er gewoon extra matte muurverf op gedaan.....door het water wat er over heen komt, krijg je best een leuk effect!
heb het vanmorgen wel weer allemaal over gedaan, en denk dat ik het wel ga aflakken met een hele matte lak, voor extra bescherming.....

eigenlijk wil ik de plankjes van de binnenkant ook nog doen....

stoer lantaarntje....

dit is boven het toilet....door de tegels ook lelijk....k probeer het dan zoveel mogelijk weg te werken....

de trog van boven af.....kijk niet naar de vloer, en wandtegels:) blek...

old look hoekje.....om het nog enigszins een beetje oud en sfeervol te krijgen..

jullie snappen wel wat mn wens is! hahahahhaahaha, maar goed ik ben al veel blijer ermee dan dat het was, en qua ruimte is ie wel weer super onze badkamer, want er hoort ook nog een grote douche bij...:)

iedereen nog bedankt voor het meedenken over een leuke winkel in de buurt van Breukelen, ik ga binnenkort kijken bij de kringloop die jullie door gaven, thanks.
nieuwe volgers, heel hartelijk welkom:)

lieve groet, Inge

32 opmerkingen:

  1. Ik denk dat ik ook zo'n badkamer heb met crème kleurige tegels. Bah. Maar ja om dat allemaal te veranderen. Wij hebben die badkamer zo'n 8 jaar geleden laten verbouwen. En nu zou ik het helemaal anders doen. Maar een leuke oplossing zo.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke spullen heb je in je badkamer gezet, je hebt het helemaal super gemaakt met de houten krukjes en de prachtige trog.
    Eerlijk gezegd vind ik het een heerlijke ruime badkamer waar je vele kanten mee op kan, wij hebben een kleine badkamer als ik één bloempot neerzet is het vol hahaha....

    Nog een fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inge,ik vind jouw badkamer best mooi met die spullen,gezellig, de mijne is nieuw….sedert 4jr….en al 3jr is het een gevecht
    via rechtbank ….we hebben namelijk een lek in de douche, wij wonen op het verdiep, de ruimte onder de badkamer
    is berging en daar sijpelt water naar beneden….de ganse heisa moet er missch nog uit, heb ook lang plannen gemaakt
    hadden een héél oude roze badkamer die er stond toen we het huis kochten…nu is ze naar mijn zin maar heb we dat "lekkage"probleem :-(
    Ik kan ook zo geen mooie spullen zetten als jij, daarvoor is ze veel te klein !
    fijne dag nog
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt ze super opgeknapt en gezellig gemaakt!! Als je niet wil breken dan kan je ook een laag "mortex" over de bestaande tegels laten plaatsen! (dat is hetzelfde zoals mijn badkamer). Je moet maar eens mortex ingeven op google...
    geniet van je badkamer :)
    groetjes, leen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt het prima opgelost. Ik vind het een hele sfeervolle ruimte met al die mooie accessoires. Zoveel ruimte hebben wij ook niet op de badkamer om dit allemaal te plaatsen. En je oude krukje/tafeltje staat superleuk zo. Niets meer aan doen!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh mens wat herken ik mij in jou, wat betreft badkamer. Praat me er niet niet van ha ha. Maar de tegels komen helemaal nog niet zo creme over op de foto hoor. Je hebt het super leuk weten te compenseren. Ja we weten wel wat we willen in dat kamertje, iets van betonstuc of tadelakt ha ha (dromen altijd blijven dromen). Maar bij ons is ie nog maar 8 jaar oud nog een beetje overdreven om hem eruit te trekken he. Ik was toendertijd ook in verwachting en moest een keuken badkamer en vloer in de kamer uitzoeken. Nou je weet er waarschijnlijk alles van, gierende hormonen.... zucht en nu zitten we met de gebakken peren. O wat erg he, ik denk steeds maar hij is functioneel. Wat ik nog erger vind is dat we de foute vloer in de woonkamer hebben gekozen. Zo vreselijk, veel te rood bah. Maar ja ik draaf door. He nogmaals super gedaan en je brengt me op een idee. Ik ga ook maar eens over wegen om ons badmeubel te schilderen.

    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is nu eens een voorbeeld van een badkamer met tegels die je ook heel sfeervol kan maken! Wij hebben 15 jaar geleden onze badkamer laten maken en natuurlijk ook met tegels. Als ik het nu moest laten doen zou het er natuurlijk heel anders uitzien.
    Mooi gedaan!

    Fijne dag!

    Groetjes !
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt de badkamer héél mooi gemaakt héél gezellig !!! Ik heb er zelf niet veel instaan wegens graag vlug gepoetst ;)

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt het mooi opgelost met leuke spulletjes er in te zetten gezellig hoor !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Inge,
    Je hebt er toch een stoere badkamer van gemaakt.
    Leuke spullen erin.
    Op de foto's lijken de tegels wit. Zelf vind ik een witte badkamer wel fris. Maar als de tegels creme zijn, is dat weer anders denk ik.
    Ach, zit je straks met heerlijke magnoliabloemen in bad, is ook niet weg.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, helaas kan ik op het moment niet veel. Alles zit vast in mijn nek en ben onder behandeling. Dus anders had ik het zelf geverfd. Maar je wilt toch door...... dus verft hij
    voor mij. Lief!!! Ik heb er inderdaad al krassen op. Eigenlijk hadden we deze grondverf in huis, maar omdat wij onze woonkamer beetje bij beetje aan het veranderen zijn hebben wij het zo even opgelost. De verf die er tenslotte op moet komen is dan ook weer prijzig. Dan moet ik ook zeker weten welke kleur ik alles wil hebben. Zo krijg je ook een beetje een idee als de kasten en tafeltjes niet meer bruin zijn en hoe je het verder gaat aanpakken.Er zal toch nog wel een andere verf overeen komen als het met mij weer wat beter gaat.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt er wel wat gezelligs van gemaakt hoor !!....ziet er toch leuk uit zo....ben benieuwd of je nog in Maarssen gaat belanden....liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker stoer geworden hoor!
    Het wit is ook wel heel neutraal, dus daar kan je ook best veel kanten mee op!

    Je trog vind ik erg leuk, en het bankje is ook mooi geworden!

    Lieve groet,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Inge, ik vind dat jij een sfeervolle badkamer hebt..tuurlijk die tegels zijn ook niet mijn smaak, maar je hebt het echt wel een mooi sfeertje aan gegeven! Gewoon lekker trots op zijn. Dat je van een spierwitte badkamer, dit hebt weten te maken.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  15. en o ja die trog....zucht wat is ie mooi. Zoiets zou bij mij ook blijven staan ondanks commentaar van manlief..hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O ik ken dat. Onze badkamer komt echt niet op mijn blog. Jou badkamer heb je toch nog gezellig kunnen maken. Ik vind de onze zooo erg. Dat bankje staat mooi, de grijze kleuren maken het toch gezellig!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ondanks dat de badkamer niet helemaal naar jouw wens is, heb je er toch een sfeervolle ruimte van gemaakt. Onze badkamer is niet lelijk, maar wel saai...alles is wit en de wanden zijn tot aan het plafond toe betegeld. We nemen ons elk jaar voor de badkamer te vernieuwen, verder dan dat zijn we nog niet gekomen ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt er wel iets gezelligs van gemaakt, hoor Inge! Het is dan misschien niet helemaal hoe je het graag zou willen maar het is wel sfeervol. Hier hebben we een 'badkamer' van 2 bij 1 hihi. Daar kun je alleen douchen en jezelf afdrogen en dat is het dan wel. Maar dromen moet je houden toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. nou, je hebt er een prachtige badkamer van gemaakt. En die tegels... ja... ooit....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Badkamer hier heeft nog nieuwbouw tegelwerk wat vorige bewoners uitgezocht hadden, niet mijn ding maar het zag er allemaal nog netjes uit en dan heeft het niet gelijk prioriteit. Staat op de planning en wordt project '15. Dus .. snap jou helemaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wanneer je bij jou in bad zit kom je er niet meer uit, zo gezellig is alles dat je om je heen ziet ! Leuke sfeervolle oplossing! Mooie tinten bij elkaar!!

    Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  22. He Inge,

    Ik heb nog eens goed nagedacht over je vraag (ik had al op mijn site geantwoord, maar ik weet niet of je t daar leest) maar het lijkt me heel leuk om te doen. Je mag me mailen als je het nog wilt op veiligoord@gmail.com.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een beetje decoratie al wel niet kan doen, zeg...
    Het ziet er gelijk veel sfeervoller uit! Leuk gedaan!

    Dat vergrijsde bankje staat ook superleuk.
    Mag ik je vragen waar je de schimmelreiniger voor gebruikt?
    Misschien een stomme vraag hoor, maar is dat om het hout te bleken of... ?

    Fijne avond nog!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind jullie bad wel heel leuk hoor. Ik begrijp jou wel, maar je hebt het heel goed opgelost. Met de decoratie en de grijze kastjes straalt het geheel toch klasse en sfeer uit.
    Vele grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ach ja, ik denk dat de meesten van ons de badkamer graag anders zouden willen hebben, maar ook hier zijn er nog zoveel dingen die toch echt voorgaan.
    Wees maar blij dat de tegels gewoon wit zijn, met wat leuke accessoires kun je zo'n badkamer best gezellig maken hoor. Het ziet er prima uit!!
    Ik vind dat bankje ook heel leuk staan!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi geworden!!!! Heel erg sfeervol zo.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat is wel sfeervol badderen zo :-)

    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Inge

    Zo zie je maar met een paar mooie accessoires kun je van elke ruimte iets moois maken.

    Liefs Vittoria

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je hebt er een hele mooie sfeer in gebracht. Onze badkamer veranderen staat ook heel hoog op mijn wensenlijstje. Ik weet al precies hoe hij moet worden, maar ja, er zit weer een aardig prijskaartje aan. Nog maar even van dromen dan :)
    Fijn weekend, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ziet er best heel gezellig uit lekke sfeertje ook met mooie dingen hoor ...lekker van genieten en iedereen heeft nog wel wensen toch .... maar slecht is het niet wat je heb dusss ...wens je nog een fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo'n badkamer hebben wij ook. Menig 1 zou er apetrots op zijn, mij is ie te wit...

    Jij hebt um leuk aangekleed!

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het valt idd niet mee om er echt iets moois van te maken als de basis niet goed is... ik ervaar dit heel erg met ons huidige, tijdelijke stulpje. Toch is het je goed gelukt om er wat gezelligs van te maken en ach, we moeten wat te wensen overhebben (zegt iemand die uit elkaar klapt van de ideetjes/wensen, maar gefrustreerd raakt dat er geen eentje omgezet kan worden naar werkelijkheid haha).
    Ik vind die werkbank/kruk trouwens echt wel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk als je een berichtje achterlaat!